Спільна екуменічна зустріч в єдності католицьких і протестантських спільнот.
В річницю підписання католицькою та протестанською церквою Декларації про виправдання (1999 р.) 31 жовтня 2020 о 10:00 в Римо-католицькій парафії св. Йоана Павла ІІ у м. Львові (Сокільники, вул. Стрийська, 6, перша зупинка за автовокзалом у напрямку Ашану). Запрошуємо усіх бажаючих свідчити про єдність християн. Інфо: 0975170642.
Фрагменти декларації про оправдання (1999):
- Вчення про виправдання було центральним для Лютеранської Реформації XVI століття. Це вважалося першою і основною статтею для неї, яка одночасно є володарем і суддею над усіма напрямками християнської науки. Доктрина виправдання у версії Реформації, підкреслюючи її особливу важливість, підлягала надзвичайній обороні проти римо-католицького богослов’я та Церкви тієї епохи, які зі свого боку представляли та захищали іншу форму вчення про виправдання. Тут, з точки зору Реформації, було ядро всієї полеміки. У лютеранських деномінаційних книгах та на Соборі Триденту Римо-Католицької Церкви були доктринальні засудження, які залишаються чинними донині та мають різні церковні наслідки. Ця особлива позиція вчення про виправдання збереглася в лютеранській традиції до сьогодні. Тому вона від самого початку займала важливе місце в офіційному лютерансько-католицькому діалозі.
- Особливо ми хотіли б звернути вашу увагу на доповіді «Євангеліє і церква» (1972) та «Церква і виправдання» (1994) Спільної комісії римо-католицько-євангельсько-лютеранських церков, звіт «Виправдання вірою» (1983) Католицько-лютеранської групи для діалогу в США та в дослідженні «Чи є доктринальні засудження різного характеру в церкві» (1986) Вселенської робочої групи євангельських та католицьких теологів у Німеччині. Деякі з перелічених документів пройшли офіційний процес прийому. Важливим прикладом є обов’язкова позиція, яку Об’єднана євангелічно-лютеранська церква разом з іншими Церквами, що належать до Євангельської церкви Німеччини, взяла на себе, надавши цій позиції найвищий ступінь церковного визнання.
- Усі перелічені доповіді про діалог та позиції щодо них свідчать про те, що в області розгляду доктрини виправдання існує висока ступінь спільності думок та спільної думки. Тому настав час підвести підсумки та узагальнити результати діалогів з виправданням таким чином, щоб наші Церкви з необхідною точністю та стислістю повідомляли про загальний хід переговорів, і в той же час дозволяли їм коментувати їх в обов’язковому порядку.